Як правильно їздити на велосипеді

Порада №1  Не перекачуй
Сильно накачані покришки - це для трасових гонщиків. Маунтинбайкерам вони протипоказані. Підбирай ступінь накачанності під свою вагу. Відчуття має бути таке, що колесо не їде по поверхні, а стелиться, як равлик. Додатковий бонус: менше шанс пробити покришку, наскочивши на гострий камінь.

Порада №2 Не метушися
У твого велосипеда є амортизатори, ось і користуйся ними. Якщо будеш об'їжджати кожен камінчик, втратиш швидкість і рівновагу. Навчися долати не дивлячись дрібні перешкоди, щоб зосередитися на більш віддалених і можливо небезпечних. До речі, якщо мова йде про колоди, під'їжджай до них на достатній швидкості, щоб під час перекату через нього не крутити педалі. Особливо це важливо в сиру погоду. Гума ковзає по мокрому дереву.

Порада №3 Не створюй шум
Якщо байкер при їзді створює неймовірний шум, значить, він втрачає швидкість через те, що неправильно долає перешкоди і не вміє вчасно переміщати центр ваги. А просто кажучи, не вміє злитися з байком в єдине ціле. Секрет злиття - напіврозслабленні ноги і руки, завжди готові перемістити центр ваги тіла, для того щоб воно стало додатковим амортизатором. І не треба судорожно упиватися пальцями в кермо. Це тобі швидше нашкодить, ніж допоможе, якщо треба буде обігнути несподівано виниклу перешкоду.


Порада №4 Не перетискай                                                                                                                                                           Перед поворотом тисни на обидва гальма з однаковою силою. Якщо перетиснути задній - буде занесення заднього колеса. При гальмуванні тільки переднім, швидше за все, перелетиш через кермо. При швидких поворотах на крутих, вибоїстих схилах утримуй педалі в горизонтальному положенні. Нахиляй велосипед, але старайся при цьому тримати верхню частину тіла прямо, як при повороті на гірських лижах. Перенеси вагу на кермо, щоб уникнути ковзання переднього колеса. І не забудь після повороту переміститися назад, щоб не випередити власний байк в польоті.

Порада №5 Не захоплюйся                                                                                                                                                  Супертяжкі траси - як текіла. Якщо в міру - піднімають настрій, якщо перебереш - сам знаєш, що буде. Два карколомних маршрути на тиждень - це межа. Решту часу присвячуй тривалому кантрі-кросу або тренуванням на трасі, збільшуючи силу м'язів і витривалість. Без них класному маунтинбайкеру не обійтися.

ВГОРУ
Чим крутіше, тим важче зберігати рівновагу. Швидкість падає. Круті підйоми треба долати стоячи на педалях. Торс над кермом. Перенеси вагу тіла назад, щоб виключити пробуксовку. Але не перестарайся. Переднє колесо не повинно втрачати
зчеплення. Якщо підйом дуже крутий, старайся присісти і спертися на передню частину сідла. Авжеж, якщо не забув надіти велотруси зі спеціальною прокладкою=)).

ЧЕРЕЗ ПРЕШКОДУ
Колода або камінь може стати кінцевою точкою твого маршруту, якщо ти не навчився швидко переміщати центр ваги. Під'їжджаючи до перешкоди, відкинься назад, змістивши вагу на заднє колесо, і підніми переднє. Сильне натискання на педаль також полегшить завдання. Коли переднє колесо торкнулося поверхні по той бік перешкоди, різко нахилися вперед, переміщаючи центр тяжіння на кермо. Якщо педалі контактні, підніми заднє колесо ногами.

ВНИЗ
Поки спуск пологий, найкраще їхати стоячи. Педалі в горизонтальному положенні. Вага рівномірно розподілений на ліву і праву частину керма. Коліна та лікті трохи зігнуті, щоб гасити поштовхи на вибоїнах. Але в цілому не напружуйся. Спуск стає крутіше - терпи центр ваги назад, розпрямляючи руки. Суперкруті спуски змушують байкера завершувати їх позаду сідла.

Швидкі педалі:

Ця вправа допоможе тобі максимально ефективно крутити педалі, підвищуючи витривалість і забезпечуючи хорошу координацію роботи м'язів.                                                                                                                                                                      1. Знайди довгу рівну дорогу. Установи передачі так, щоб крутити педалі можна було без особливого зусилля.                         2. Потроху нарощуй частоту оборотів педалі, намагаючись довести її до 80-90 оборотів в хвилину.                                              3. Не вставай з сідла. Зосередься на правильному обертальному русі. Уяви, що педаль - це стрілка годинника. Тепер з «одинадцяти до години» - дави вперед, «з години до п'яти» - тисни вниз, а «з п'яти до восьми» - штовхай назад Вгору тягнути педаль не потрібно.                                                                                                                                                                    4. Максимально збільшуй частоту обертів, не забуваючи про техніку.

Силовий ривок:                                                                                                                                                                                         Ця вправа допомагає легеням і серцю поставляти максимальну кількість кисню м'язам, збільшує витривалість і сприяє швидшому спалюваннюжирів.                                                                                                                                                                  1. Знайди ділянку дороги, на якому не страшно мчати стрімголов. Підбери передачу, що дозволяє тобі обертати педалі з частотою 100-110 оборотів в хвилину.                                                                                                                                                      2. За хвилину постарайся викластися по максимуму (80-85% максимальногосерцевого ритму).                                                    3. Ще дві хвилини не знижуй темпу обертання педалей. Якщо важко, перемкнися на легшу передачу.                                          4. Тепер можна дозволити собі розслабитися-відновитися за три хвилини. А потім знову повтори вправу. Стільки разів, скільки зможеш.

Прискорення на підйомі:
Ця вправа для збільшення сили і швидкості на підйомах за рахунок анаеробних навантажень. Відмінне тренування для серцево-судинної системи. І на витривалість.
1. Знайди довгий підйом (градусів під 30).
2. Починай нешвидко. Після перших 500 м підйому радикально додавай обороти і швидкість. Стеж, щоб велосипед не розгойдувався. Це призводить до втрати енергії.
3. Досягнувши максимуму, постарайся протриматися якомога довше.
4. Тепер розслабся, довгий вниз і повтори вправу.

Важка хода:
Ця вправа для попереку, сідниць і ніг.
1. Дорога повинна бути гладкою і рівною. А вітер бажано попутним.
2. Вибери передачу так, щоб педалі треба було крутити з помітним зусиллям. Швидкість повинна бути порядку 25-30 км/год.
3. Не встаючи з сідла, тисни на педаль вниз з максимальним зусиллям. Стеж, щоб це зусилля було рівномірним. Тіло повинне бути випрямлено і нерухомо. Працюють тільки ноги.
4. Тривалість вправи - 15-20 секунд. П'ять хвилин на відновлення. А потім повтори. Не менш трьох разів.

На одній нозі:                                                                                                                                                                                          Відмінне тренування для зміцнення голеностопа і литок, щоб їхати далі й швидше.                                                                        1. Безпечніше це робити на велотренажері. Якщо такого немає, шукай гладку безлюдну дорогу. У будь-якому випадку перед вправою треба розігріти м'язи.                                                                                                                                                                2. Працює тільки одна нога. Відмінність від звичайної техніки в тому, що в нижньому положенні педалі ти робиш рух, ніби намагаєшся зчистити бруд з підошви черевика.                                                                                                                                    3. У верхньому положенні педалі робиш те ж рух, але у напрямку від п'яти до носка.                                                                     4. Тривалість - 30-60 секунд. По три підходи для кожної ноги. Після чого відпочинь 5-7 хвилин. І повтори.

ОЛІМПІЯ
Україна м. Винница вул. Cоборна 99
+38 (093)8892211
         
Веломагазин від срібного призера Олімпійських ігор П. Хникіна